torsdag 26 mars 2015

Hej! Idag har jag (Hanna) först letat efter min pizza som har försvunnit, men ni vet ju hur den ser ut. Jag skulle egentligen måla ost idag men målade istället på tomaterna. Det var svårt att göra två olika röda färger i och med att det skulle vara troligt. Jag hann måla tomaterna med två olika röda färger men jag hann inte göra dem gula "fröna" som är i tomaterna. Nästa gång ska jag alltså måla klart tomaterna och såga ut svampen som jag egentligen skulle ha på pizzan. Och om jag hinner ska jag slipa och kanske börja måla svampen. Jag hade inte tänkt att göra om pizzan utan jag tänkte göra en pasta rätt. Jag vill göra pastan på syslöjden och sedan blanda in tomaterna i pastarätten. Sedan ska jag göra basilika på syslöjden och kanske något kött eller mozzarella om jag hinner.

 Idag har Isak försökt göra bröden mer verklighetstrogna med hjälp av en skölp och när det inte funkade tog han en rasp  och fixade till misstaget. Efter han använt raspen så använde han en fil och gjorde så att den blev slät. Han använde också sandpapper för att göra den mer slät. Han har också börjat måla insidan av bröden och nästa gång ska han måla kanterna av brödet. Han ska också börja såga ut mozzarellan och eventuellt måla dem. Under tiden han är på träslöjden ska han också måla mozzarellan. När han sedan har målat den ska han gå ner till syslöjden och börja tova tomater till salladen, sedan ska han färdigställa sin tomatsallad med basilika som han ska tova.

Idag har David sytt färdigt ränderna på våfflorna, han ska sedan börja med fyllningen som han ska virka eller tova. Han ska bestämma vad av det han ska göra inom snaraste.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar