torsdag 16 april 2015

Mirjam(jag)har limmat fast papper och en rund träbit på bottnen av skålen, det pressades av tre tvingmän under två dagar. Sedan använde jag en skruvmejsel för att skruva fast det som håller fast skålen vid svärvmaskinen. Jag förstod inte riktigt hur man skulle skruva i början, men jag provade mig fram. Sedan började jag svärva insidan av skålen, det var annorlunda från att svärva utsidan, man får använda en annan teknik, men jag lärde mig den efter ett tag. Insidan slipades när jag var klar. Jag är rättså nöjd, jag hade dock hoppats på att skålen skulle blivit lite djupare, men det blir säkert bra.      


Liam har fäst trådarna på utsidan på vårrullarna och gjort så att de ser mer ut som vårullar. Det har gått bra men servar svårt. Nästa gång ska han fortsätta med samma sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar