torsdag 16 april 2015

V 16

hej! Idag har jag (Maja) börjat virka på det som ska bli gröt.jag virkar en cirkel som jag sen ska virka på lite "ojämnheter". Jag håller även på att göra en skål, men svarven är upptagen. Nästa vecka ska jag förhoppningsvis kunna svarva.
Det var riktigt svårt att virka. Man måste öka rätt varje varv ovh det lyckades jag inte så bra med. Men med lite övning kommer det gå.

Huga har idag arbetat på sina pepparkakor. Han har valt att göra glasyr på dem. Till glasyren använder han trälim. Den bruna färgen var slut så han fick fixa ny. Det tog lite tid och var svårt men annars har det gått bra. Nästa vecka ska Hugo försöka göra klart allt och ev få cellofan utav karolin.

Fatima har gjort färdigt sina köttbullar och har även hunnit börja på äggen. Hon håller på att bestämma i vilket material de ska vara i. Eventuellt ska hon tälja dem, eller såga ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar