torsdag 26 mars 2015

Det har gåt bra för mig med minna vårrullar och jag har inte stöt på några problem, det var svårt i början men det blev enklare efter ett tag.
 
Victor har gjort två kycklingspett och han har ungefär hälften av maträtten kvar. Det har varit väldigt svårt och roligt men det har funnits några svåra problem. Till exempel att i början klippte han dem för runda, han testade att Tova dem men de var ändå för runda. Då gjorde han om dem och klippte dem lite mer ojämnt.
Mirjam har gjort vattenmelonbitar, det blev en väldigt lång process och det tog mycket längre tid än vad jag hade väntat mig. Så jag ligger inte så bra till tidsmässigt, jag tog dock hem bitarna och målade dem där. Idag har jag börjat svärva, det var jätteroligt men det brändes när de små träbitarna som jag svärvade "nuddade" mig. Jag har bestämt mig för att göra en lite finare form på skålen än vad jag hade tänkt mig från början, och möjligen en annan färg. Det var svårt att göra formen jämn, men jag flyttade anhållet närmare så gick det mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar