torsdag 7 maj 2015

7/5-15

Rebecka: idag har jag bättrat på färgen på ena jordgubben och då använde jag färg och pensel. Det gick bra eftersom jag koncentrerade mej på arbetet och har gjort det innan. När jag var klar med det fortsatte jag hyvla av kanterna på trädbiten som sedan ska svarvas till glasskulor. Jag använde då blyerts penna, stryk mått och hyvel. Det gick bra då jag inte skar mej eller tog isönder något. Nästa gång ska jag förhoppningsvis börja svarva.

Marcus: idag har jag filat klart på mina soltorkade tomater och målat. Rebecka hjälpte mig med att få fram rätt färg. Det var inte så lätt att få fram rätt färg. Annars har det gått bra. Jag har använt penna rasp och pensel idag.



1 kommentar:

  1. Ja jordgubbarna är verkligen läckra!

    Och Rebecka Du ska få svarva nästa gång - ursäkta missen!

    //Göran

    SvaraRadera