torsdag 7 maj 2015

Hej!
Idag är det Hanna som skriver, jag har virkat hela lektionen och har försökt göra spagetti av detta. Jag har virkat mycket spagetti hemma och ska fortsätta nästa gång, jag ska lägga i svamparna och tomaterna som jag gjorde på träslöjden i pastan. Idag har Melker hjälpt mig med att virka men det gick inte så bra för han så jag fick hjälpa han mycket. Isak har tovat sina tomater och han har använt en tovnål och rött ull. Det var svårt att hålla tomaten still när man tovade så han satte två nålar i kanterna av tomaten och då gick det lättare. Nästa gång ska Isak våttova tomaterna och eventuellt göra så att dem ser mer äkta ut. David har gjort klart sina cannollis genom att virka, nu håller han på att göra ett brännbollsrack och det ska han göra nästa gång också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar