torsdag 16 april 2015

16/4 2015
Idag är det Isak som skriver. Idag har jag valt ut ett träslag till mina mozzarella bitar och jag valde lind. När jag valt ut mitt träslag så använde jag en passare för att mäta ut 8 cm i diameter. Jag tyckte att det blev lite stort när det var utsågat så jag mätte ut så att diametern blev 6 cm. Jag fick hjälp med att såga ut träbitarna av Göran . Efter jag sågat ut mozzarella bitarna så använde jag sandpapper för att få bort det sträva. Hanna och Melker hjälpte mig att måla färdigt mozzarella bitarna när jag skrev. Jag tyckte att jag kom långt idag och att arbetet flöt på bra.Idag har David virkat fyllningen till hans Canolli. David tyckte att han hade jobbat på bra och att han blev klar med mycket. Idag har Hanna varit hos ledig under lektionen då hon gjorde inte så mycket idag mer än att måla.  // Isak



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar