torsdag 9 april 2015

👵

Hej! Idag så har jag vi alla fortsatt med alla olika saker.
Theo har använt tekniken virka och han har virkat glassbollar. I början så hade han lite problem så han var tvungen att dra upp en del virkning men det löste sig så småningom och hans arbete med efterrätten har gått framåt.
Oscar har idag tovat och det har även där gått frammåt! Oscar hade också lite problem fast med en nål som inte gick in. Detta löste han och han fortsatte med sina vårrullar till efterrätten. Vi tror att han snart är klar med dem.
Albin har idag gjort nudlar och då har han fortsatt med att göra luftmasker i tekniken virka. Han har dock inte haft några problem
och han har jobbat på bra! Han har hunnit långt och snart kan han börja på de friterade bananerna.
Jag har idag fått reda på att vi inte skulle ha en thaibox i trä. Detta löste vi genom att ha en thaibox i papper och jag fick istället börja på kyckling spätten. Jag gjorde de i tekniken tovning och allt gick bra. Jag hann med ett och det enda kycklingspettet. Nästa lektion så ska jag testa någon ny teknik med de wokade grönsakerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar