torsdag 9 april 2015

Marcus: Idag har jag målat mina oliver en gång, dom ska målas en gång till. Sen gick jag ner till syslöjden, där rita jag och klippte ut formen till min ost. Jag har använt olivgrön färg på träslöjden. På syslöjden använde jag tusch penna (grön och röd) sax och materialet var skumgummi. Idag har det gått bra, jag har inte misslyckat än.

Mark: jag har arbetat med att göra ruccola såld och har börjat på Parma skinkan och blev väldigt bra och jag hade nästan inga problem förutom att jag använde fel sax.



Rebecka: Idag har jag täljt ut början på en jordgubbe, det går bra eftersom tekniken funkar och att jag inte har skurit mej. Jag har lärt mej att om man använder mitten på kniven, så fungerar det bättre.jag hade problem i början på grund av att jag försökte använda knivens spets, men det löste sig när jag tog längre inled kniv bladet. Jag råkade även tälja av en ganska stor bit, men allt går ju att fixa med lim. Nästa gång ska jag fortsätta med min jordgubbe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar